Λίγες Πληροφορίες για το FCS Kali
Όπως όλες οι τέχνες της κατηγορίας Kali-Arnis-Eskrima, είναι μία τέχνη ειδικευμένης οπλομαχίας, με όπλα ρεαλιστικά που συναντάει κανείς στο σύγχρονο κόσμο και περιβάλλον. Σαν βασικά όπλα έχει όλων των μεγεθών λεπίδες και ραβδιά εκπαιδεύοντας παράλληλα τον ασκούμενο στην μάχιμη χρήση και εφαρμογή τους αλλά και στην άοπλη αντιμετώπιση τους.
Σε προχωρημένο επίπεδο εμπεριέχει όπλα όπως αγκιστρωτές λεπίδες(Kerambit), συρόμενο ραβδί (Tactical Baton), pocket/palm stick (Kubotan), tomahawk (τσεκούρι), εύκαμπτα όπλα όπως μαστίγιο, σχοινί, Sarong/Malong(Παραδοσιακό ένδυμα), Tabak Toyoc(Nunchaku)κ.α
Τέλος, εμπεριέχουν και το πλήρες άοπλο κομμάτι (Panantukan/Mano-Mano) που δομείται και παράγεται από την ένοπλη κινησιολογία και τεχνοτροπία με τροποποιήσεις και προσαρμογές.
Το Fcs Kali είναι μια τέχνη εύκολη στην εκμάθηση της με απόλυτα φυσική ροη στην εκτέλεση των τεχνικών της και εντελώς ακίνδυνη στην εξάσκηση της.
Πως δημιουργήθηκε το Fcs Kali
Το Fcs δημιουργήθηκε μέσα από την προπόνηση του Tuhon Ray Dionaldo με ένα γκρουπ ασκούμενων και φίλων του και ύστερα από “αναγκαστική” παρακίνηση του Professor Remy Presas(και άλλων masters),του πιο αναγνωρίσιμου Δασκάλου και μεγαλύτερου οργανισμού Φιλιππινέζικων Τεχνών (Modern Arnis) της εποχής.
Ο Tuhon Ray Dionaldo δεν σκόπευε να δημιουργήσει την δική του πολεμική τέχνη καθώς απεχθανόταν την πολιτική δομή και οργάνωση που αυτό συνεπάγεται. Στον αντίποδα αυτού ήθελε να προωθήσει γενικά τις τότε ελάχιστα γνωστές Φιλιππινεζικες Τέχνες και κυρίως αυτές στις οποίες ο ίδιος είχε εκπαιδευτεί. Ως υψηλόβαθμος ασκούμενος σε τουλάχιστον 6 ΦΠΤ, δίδασκε και εκπαιδευόταν με ένα γκρουπ φίλων στην Τάμπα της Φλόριντας.Tο γκρουπ το είχε ονομάσει Filipino Combat Systems, υποδηλώνοντας με αυτήν την ονομασία τον πλουραλισμό συστημάτων στα οποία το γκρουπ εκπαιδευόταν και καλλιεργούσε.
Ο Professor Remy Presas τον κάλεσε κάποια στιγμή σε ένα συνέδριο Πολεμικών τεχνών για βοηθό του και όταν ήρθε η σειρά του, τον παρουσίασε στο κοινό ως Ιδρυτή Φιλιππινέζικης Πολεμικής τέχνης. Κι όταν χαμηλόφωνα o Tuhon Ray του είπε, “μα Δάσκαλε δεν έχω δική μου πολεμική τέχνη” ο Grandmaster Presas του ψιθύρισε στο αυτί,” Σκέψου γρήγορα”.
Αυτό που ο Professor Remy Presas είχε δει και προβλέψει, ηταν ότι ο Tuhon Ray θα αποτελούσε ένα σημαντικό μελλοντικό πυρήνα των ΦΠΤ στην Αμερική και δικαίως αφού είχε διακρίνει ότι ήταν σε θέση να δημιουργήσει και να εξελίξει την δική του τεχνοτροπία μάχης στις αντίστοιχες τέχνες.
Σε μικρό χρονικό διάστημα από τότε, ο Tuhon Ray Dionaldo παρουσίασε στον κόσμο των τεχνών αυτών την μοναδική μέχρι τότε και πρωτοποριακή μέθοδο Punyo Mano.
Το Fcs Kali όχι ως μια μίξη συστημάτων, αλλά ως γενεσιουργός πηγή νέας τεχνοτροπίας και αρχών στο σύγχρονο Kali- Arnis- Eskrima…
Η πρωτοποριακή μέθοδος Punyo Mano προέκυψε στο Fcs α)από την αγωνιστική εμπειρία του Tuhon Ray σε αγώνες Full Contact Stick Fighting(με πάνω από 100 νίκες σε τοπικούς, εθνικούς και διεθνής διαγωνισμούς) αλλά και β)από την χρήση και τις αρχές λειτουργίας της αγκιστρωτής λεπίδας Kerambit.
Σύμφωνα με την μέθοδο αυτήν, σε πολύ κοντινή απόσταση τα δύο κυρίαρχα όπλα (λόγω δύναμης και λειτουργικής πρακτικότητας) είναι το κάτω μέρος του ραβδιού(Punyo) και το ελεύθερο χέρι(Mano).
Μέχρι τότε το 90% τον ΦΠΤ δούλευαν κυρίως από μακρινή(Largo) απόσταση έως και μεσαία (Medio) και σωστά, καθώς το ένστικτο αυτοσυντήρησης όριζε να μένουν μακριά από το σπαθί και το εν δυνάμει φονικό ραβδί. Αποτέλεσμα των παραπάνω ηταν οι μαχητές να μπαίνουν κτυπώντας από μακρινή έως μεσαία και να ξανά απομακρύνονται στην μακρινή απόσταση. Η καινοτομία της τεχνοτροπίας Punyo Mano του FCS επέτρεψε στον μαχητή όχι μόνο να παραμένει στην μεσαία απόσταση αλλά να εισβάλει και να κυριαρχεί στην κοντινή(Corto). Η καινοτομία της τεχνοτροπίας είναι πως στην μεσαία απόσταση και μετά την σκληρή απόκρουση , με κατάλληλη χρήση του κάτω μέρους του ραβδιού ή της λαβής του σπαθιού( Punyo), μπορεί κανείς να κάνει εισόδους, κτυπήματα, κλειδώματα,ελέγχους, εγκλωβισμούς και απεγκλωβισμούς. Όπως επίσης το ελεύθερο χέρι,σε συνεργασία με το Punyo, μπορεί να ελέγξει ή κατακρατήσει το χέρι του επιτιθέμενού όπλου, να κτυπήσει , να κλειδώσει ή και να εκτρέψει-οδηγήσει ως υποστηρικτικός ή και κύριος παράγοντας ενός συνδυασμού τεχνικών.
Όταν λοιπόν η πλειονότητα των ΦΠΤ άφηναν 3-4 εκατοστά Punyo εκμεταλλευόμενοι στην μεσαία και μακρινή απόσταση, την μέγιστη δυνατή εμβέλεια του μεγάλου πάνω μέρους του ραβδιού(Dulo-tip of the stick), το Fcs άφηνε τριπλάσιο με τετραπλάσιο ( 10-12 εκατοστά) Punyo, παραμένοντας και κυριαρχώντας στην μεσαία κοντινή και πολύ κοντινή απόσταση(Corto-corto).
Και ενώ η ιδέα προήρθε από το αγωνιστικό ραβδί, εμπλουτίστηκε και εξελίχτηκε από τις αρχές λειτουργίας και κινησιολογίας που διέπουν την αγκιστρωτή λεπίδα Kerambit.
Έτσι στην εξέλιξη της η Τεχνοτροπία Punyo Mano παρήγαγε και δημιούργησε περεταίρω έναν ολόκληρο κόσμο καινοτόμων και πρωτοποριακών τεχνικών και αρχών, όπως πχ. τον σύγχρονο τρόπο αφοπλισμού της λεπίδας…Mία διαφορετική προσέγγιση του αφοπλισμού αφού χρησιμοποιείται αφενός η αρχή του δολώματος(baiting) και αφετέρου το σώμα ή το χέρι του ίδιου του επιτιθέμενου για να αφοπλιστεί η λεπίδα, κι όχι το χέρι ή το σώμα του αμυνόμενου όπως συνηθίζεται στα παραδοσιακά συστήματα. Εκτός λοιπόν από το σπαθί και το ραβδί η μέθοδος αυτή βρήκε εφαρμογή και προσαρμόστηκε στο μαχαίρι, σε πλειάδα άλλων όπλων αλλά ακόμα και στην άοπλη μάχη του FCS Kali.
Οι ειδικοί των ΦΠΤ αναγνώρισαν και αποδέχτηκαν την καινούργια τεχνοτροπία ως πρακτική εφαρμόσιμη και πρωτοπόρα, καθώς άνοιξε ένας ολόκληρος κόσμος μάχης που κι όσες ελάχιστες φιλιππινέζικες τέχνες τον είχαν μελετήσει , ήταν φανερά από διαφορετική σκοπιά και προσέγγιση. Έτσι η τέχνη ξεκίνησε μια ξέφρενη πορεία ανάπτυξης σ’ όλον τον κόσμο , με πολλές μεταγενέστερες (ή μη) ΦΠΤ να ενσωματώνουν και να υιοθετούν τις καινοτομίες της ή να πειραματίζονται με την καινούργια απόσταση-διάσταση μάχης (close quarter combat) που ξεκλείδωσε.
Ως ύψιστη τιμή και αναγνώριση από την Παγκόσμια κοινότητα των ΦΠΤ για το έργο του, οTuhon Dionaldo είναι τα τελευταία χρόνια μόνιμα καλεσμένος στο Παγκόσμιο Συνέδριο Φιλιππινέζικων Πολεμικών Τεχνών( World FMA Festival) στις Φιλιππίνες, διδάσκοντας μαζί με τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου.
Μια σύγχρονη πολεμική τέχνη συνεχώς στην “κόψη” της εξέλιξης…
Στο FCS υπάρχει το κομμάτι που αποτελείται από όλα εκείνα τα στοιχεία των συστημάτων που συνέβαλαν στην δημιουργία του, αλλά υπάρχει και το νεωτεριστικό κομμάτι που επικεντρώνεται στις δικές του αυτοδημιούργητες ιδέες.
Ένας συνδυασμός των δυο παραπάνω αποτελεί τον βασικό κορμό(core) μέχρι το 5ο Level και από εκεί και πέρα ξεκινάει η “εξέλιξη”(Evolution) της τέχνης που αποτελείται από τις συνεχώς αναπτυσσόμενες ιδέες του Tuhon Ray έως και την δυνατότητα των υψηλόβαθμων εκπαιδευτών να συνθέσουν και να παρουσιάσουν μια δική τους εκδοχή-έκφραση τεχνικών βασιζόμενοι στις αρχές και κανόνες που διέπουν το σύστημα.
Έτσι λόγω της πολυμορφίας του το Fcs μπορεί να αποτελέσει έναν κρίκο που επιτρέπει στον έμπειρο ασκούμενο να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και τεχνικών αλλά και να εκφράσει -δημιουργήσει το δικό του προσωπικό στυλ ή τεχνικό κομμάτι.
Πολλά από τα στοιχεία των συστημάτων που αποτέλεσαν την βάση για την δημιουργία του FCSπαραμένουν αναλλοίωτα αλλά το σύστημα καταλήγει να είναι κάτι πολύ παραπάνω από το σύνολο των επιμέρους στοιχείων του καθώς υπάρχει η συνεχής εξελικτική δημιουργία τουTuhon Ray Dionaldo.
Το FCS Kali στον Κόσμο και την Ελλάδα…
Σήμερα το Fcs είναι ένας από τους πιο γοργά αναπτυσσόμενους οργανισμούς ΦΠΤ στον κόσμο και έχει φτάσει να διδάσκεται σε τέσσερεις ηπείρους , 20 διαφορετικές χώρες και πάνω από 50 πόλεις ανά τον κόσμο.
Στην χώρα μας υπάρχει από το 2003 και από το τέλος του 2008 ο μόνος επίσημος φορέας για την διάδοση του είναι η ομάδα του Fcs kali Hellas, η οποία κάθε χρόνο φιλοξενεί τον ιδρυτή της τέχνης για μία εβδομάδα, διοργανώνοντας ανοιχτά σεμινάρια, εντατικά καμπ εξειδικευμένης εκπαίδευσης και πανευρωπαϊκά αγωνιστικά τουρνουά (Bladesport).
Σας περιμένουμε να γνωρίσετε την τέχνη του Fcs Kali και να ενταχθείτε στην μεγαλύτερη οικογένεια Φιλιππινέζικων Πολεμικών τεχνών στην χώρα μας.